ביום ראשון, ה- 26.09.2010 , התאספו עשרות פעילים יחד עם אנשי הכפר אל-עראקיב ליום של בנייה בכפר. במהלך היום בנו המשתתפים סוכה לכבוד חג הסוכות וקישטו אותה כמיטב המסורת, בתוך הסוכה הוצבו משחקים רבים שנתרמו לרווחת ילדי הכפר ומחוצה לה הוקם גן משחקים רחב ידיים.
הביקור נערך בשיתוף מספר ארגונים בהם ועד הכפר אל-עראקיב, הועדה העממית אל- עראקיב, פורום דו- קיום בנגב לשוויון אזרחי, פורום הכרה, תנועת התחברות-תראבוט וסולידריות שייח' ג'ראח.
לאחר יום עבודה ארוך שבסיומו נחנכה סוכת השלום, יצאו המשתתפים לסיור בכפר בהדרכת תושביו, לסיכום התכנסו אנשי הכפר והמשתתפים לרב-שיח משותף. במהלך שיחת הסיכום קרא השייח' סיאח אל- טורי לשיתוף פעולה ערבי- יהודי בעניין אל-עראקיב ובכלל. הוא ביקש מהמשתתפים להביא אנשים נוספים אל הכפר כדי שיבואו ויראו כיצד פועלים נציגי המדינה וכיצד אנשים חיים בכפר לאחר חמש פעמים בהם הוא נהרס. הוא קרא לציבור לבוא לקחת חלק במאבק הצודק על הכפר.
במהלך הכינוס אמרה חיה נוח, מנכ"לית פורום דו-קיום בנגב לשוויון אזרחי: "אל-עראקיב הוא אחד המאבקים החשובים והראויים המתנהלים היום בישראל, זהו אחד המאבקים האזרחיים הבודדים שבו שותפים ערבים ויהודים בתחומי הקו הירוק, זהו מאבק על צדק חלוקתי, זהו מאבק על דמותה של הארץ. גם לתושבי הארץ הערבים זכויות לפחות כמו לכל המתיישבים החדשים ובעלי החוות שבאו בשנים האחרונות אל הנגב. אנו מקווים שמישהו בממשלת ישראל יתעשת ויורה לחדול מן ההרס ויאפשר לתושבי אל-עראקיב להמשיך להתגורר ולבנות את כפרם."
הכפר אל-עראקיב נהרס חמש פעמים במהלך החודשיים האחרונים. על אף הימים הקשים העוברים על הכפר עומדים תושביו איתן אל מול סכנת ההריסה וממשיכים להקימו מחדש בכל פעם. המאבק על אל- עראקיב הוא מאבק אזרחי משותף לערבים ויהודים השואפים לצדק אמיתי בנגב ולמציאת פתרון הוגן והולם לכפרים הלא-מוכרים בכלל ולכפר אל- עראקיב בפרט.
לפרטים נוספים:
מיכל רותם – 050-9391299
עואד אבו-פריח – 052-271402