אודות

"נא להכיר" היא יוזמה של שתי"ל.
מטרת האתר הן:

  • לספק מקור מידע אמין על המתרחש בנגב על רקע תוכניות הממשלה לפינוי המוני והרס של בתים בישובים הבלתי מוכרים בנגב.
  • לתמוך במאבק להכרה בישובים הבלתי מוכרים

ב-27 ביולי 2010 נהרס הכפר אל עראקיב ע"י כוחות משטרה גדולים: בתים נהרסו, שדות הושמדו ועצים נעקרו. רכוש רב הוחרם והושמד. מאז נהרסו המבנים הזמניים שנבנו עוד עשרות פעמים .

הרס אל עראקיב היא "בלון הניסוי" שהפריחה הממשלה כדי לבדוק את תגובת התושבים הבדואים ואת תגובת הציבור הרחב לפינוי. על הפרק עומדת תוכנית ממשלתית כוללת לעקירה של כ-30 ישובים ופינוי כפוי לתוך הישובים הבדואים המוכרים הסובלים כבר עכשו מצפיפות, מחסור בתשתיות על רקע אפליה ארוכה.

הבדואים הם התושבים הילידים של הנגב וישוביהם קיימים ברובם עוד לפני קום מדינת ישראל. הבדואים זכאים להכרה בישוביהם, לתשתיות מודרניות ולזכויות קנין על קרקע כמו כל אזרח ישראלי.
תוכניות הממשלה להסדרת ההתישבות הבדואית בנגב לוקות בפטרונות ובגזענות כלפי הבדואים, מפלות אותם לרעה ושוללות את זכויותיהם. המדינה מתיחסת לבדואים כאויבים המסכנים את ריבונותה של ישראל היהודית בנגב. עלינו להלחם בגישה חסרת הצדקה זו. הבדואים הם אזרחי ישראל. אנו תובעים פתרון בהסכמה שישאיר את רובם המוחלט של הבדואים במקומם, אנו תובעים תיקון העוולות שנעשו עד כה בהשקעה בתשתיות בחינוך וברווחת התושבים, אנו תובעים את פיזורן של הועדות הממונות מטעם המדינה לניהול הישובים הבדואים ותובעים יצוג דמוקרטי.

מה אפשר לעשות :
הצטרפו אלינו כאן ובפייסבוק, דברו עם אנשים והביעו את דעתכם, כתבו מכתבים למקבלי החלטות, הפגינו נוכחות בכל מקום שבו יש כוונה להרוס ולפנות בדואים, הענו לקריאות להפגין, תרמו לארגונים העוסקים במאבק.

אין ישובים בלתי מוכרים !

למידע נוסף כיתבו:

badualnaqab(at)gmail.com

חיתמו על העצומה :

פתרון הוגן למצוקות הערבים הבדואים בנגב