שעתיים לפני מועד ההפגנה בירושלים צרים כוחות משטרה על מתחם בית הקברות באל עראקיב ואינם מאפשרים למאות תושבי הכפר לצאת להפגנה מול משרדי הקק"ל בירושלים

עזיז אבו מדיע'ם תושב אל עראקיב מספר כי משעות הבוקר עובדים הכלים של קק"ל והמשטרה הורסת מבנים בודדים שנבו בשטח בערב הקודם. המשטרה הורתה לתושבים להשאר במתחם בית הקברות ולא מאפשרת לאיש לצאת או להכנס. כל הדרכים לכפר חסומות על ידי כוחות מג"ב ומשטרה.

"איפה הדמוקרטיה" אומר עזיז אבו מדיע'ם. "לא מספיק שהורסים את הבתים שלנו ונוטעים עצים על קרקע שלנו, עכשו גם נועלים אותנו כאן ומונעים מאיתנו למחות באופן דמוקרטי בהפגנה שקיבלה רשיון כחוק. זאת פשוט שערוריה."
התושבים שבשטח בית הקברות כלואים כבר מהבוקר. החשמל למתחם נותק ואפילו אי אפשר להטעין את הטלפונים כדי להיות בקשר עם העולם. המידע החשוב הזה לא הגיע לאמצעי התקשורת הארציים.

ההפגנה שתתקיים היום בירושלים בשעה 14:00 מול משרדי הקק"ל היא יוזמה משותפת של ארגונים רבים בינם ועדת המעקב של ערביי ישראל, פורום דו קיום בנגב, שומרי משפט, תראבוט התחברות, פורום הכרה ועוד.

עדכון: בשעה 1230 לערך פתחה המשטרה את המחסומים והם מאפשרים כעת תנועה. לנוכח התנהגותה של המשטרה מרבית התושבים בוחרים להשאר בכפר מחשש שלא יורשו לחזור לשטח הכפר.